What are the key points for buying bottles?

نکات اساسی برای خرید کولرگازی چیست ؟

نکات اساسی برای خرید کولرگازی چیست ؟

نکات اساسی برای خرید کولرگازی چیست ؟ و باید به چه مواردی هنگاه خرید توجه کرد.

تعیین ظرفیت کولرگازی حائز اهمیت است. اگر ظرفیت خنک‌ کنندگی مدلی که انتخاب میکنید کمتر از سطح نیازتان باشد، با مشکل عدم کارایی کافی مواجه خواهید شد و محیط‌تان آن‌طور که انتظار دارید خنک نخواهد شد. همینطور اگر کولری با ظرفیت بیشتر از نیازتان تهیه کنید، مجبور به خاموش کردن زود به زود آن می شوید.

نکات اساسی برای خرید کولرگازی چیست ؟کولر گازی که دارای اینورتر است را خریداری کنید :

 

نکات اساسی برای خرید کولرگازی چیست ؟ اینورتر بودن قابلیتی است که به واسطه‌ی یک برد الکترونیکی به کمپرسور اضافه می‌شود. کولرگازی های دارای اینورتر، قیمت بالاتری نسبت به نوع معمولی اشان دارند. در نوع اینورتر چون دیگر نیازی به خاموش و روشن کردن کمپرسور به منظور حفظ تعادل دمای محیط نیست، مصرف انرژی آن کمتر از نوع معمولی است در نتیجه باعث صرفه جویی در مصرف برق می شود. اگرچه هزینه نوع اینورتر از نوع معمولی بالاتر است ، اما این در مصرف انرژی کمتری که دارد جبران می شود.

تعمیرات کولرگازی های اینورتر هزینه زیادی را به دلیل سیستم پیچیده آنها شامل می شود و حتما باید توسط تعمیرکار کولرگازی تعمیر شوند. یکی دیگر از مزایای کولرهای اینورتر این است که سرعت تولید هوای سرد در آنها بیشتر از نوع معمولی است و علاوه براین به دلیل اینکه کمپرسور کولرگازی اینورتر مدام خاموش و روشن نمی شود، صدای کمتری تولید می کند .

به میزان برق مصرفی کولرگازی توجه کنید :

 

نکات اساسی برای خرید کولرگازی چیست ؟ همان‌طور که در ابتدا هم گفتیم، مصرف برق کولرهای پنجره‌ای خیلی زیاد است و دلیل اصلی ارزان بودنشان هم همین مصرف زیاد است. کمپرسورِ کولرها هم در طول زمان با بهینه‌ سازی‌هایی همراه شده‌اند که به مصرف کمتر برق منجر می‌شود. اکثر کولرهای خانگی با برق تک‌فاز کار می‌کنند و برخی هم به برق سه‌فاز نیاز دارند. برای کولرهای پنجره‌ای و اسپلیت، همان برق تک‌فاز هم کفایت می‌کند؛ اما در مورد کولرهای ایستاده و آن‌هایی که برای فضاهای شلوغ طراحی می‌شوند، به برق سه‌فاز نیاز خواهید داشت.

نکات اساسی برای خرید کولرگازی چیست ؟به پرتاب باد کولرگازی توجه کنید :

 

پرتاب باد یعنی یک کولر تا چه فاصله‌ای می‌تواند باد خنک را انتقال دهد،  معمولا برای تخمین این مورد از عددی بر حسب متر استفاده می‌کنند و درستش هم همین است. هرچه پرتاب باد کولرگازی بیشتر باشد به معنی بهتر بودن آن است، سعی کنید کولری با حداقل پرتاب باد ۱۰ متر تهیه کنید.

برخی از مدل‌های جدید فناوری‌هایی را به کار گرفته‌اند که باد را تنها در جهتی که افراد نشسته‌اند. هدایت می‌کند و زمانی که کسی درون اتاق نباشد، قدرت را به حداقل می‌رسانند تا برق کمتری مصرف شود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.