How to choose a suitable washing machine?

چگونه یک لباسشویی مناسب برای خرید انتخاب کنیم؟

سعی کنید در خرید ماشین لباسشویی همیشه بیشترین هزینه را صرف کنید. همواره نظر کارشناسان این است که، چون لباسشویی یکی از لوازم خانگی بسیار پر کاربرد و ضروری است پس باید برای آن  هزینه کرد و در کیفیت آن حساسیت نشان داد. دلیل این گفته ما این است که  این گونه وسایل بسیار پر استفاده هستند و اگر محصولی با کیفیت پایین را خریداری کنید قطعا در آینده به مشکل خواهید خورد. هدف از بیان این حرف خرید ماشین لباسشویی با قیمت بالا نیست بلکه عدم خرید ماشین لباسشویی هایی با کیفیت پایین و برندهای نا آشناست.

 موارد مهم در انتخاب مناسب‌ترین ماشین لباسشویی

 

میزان مصرف انرژی :

 

از خریدن مدل هایی از ماشین لباسشویی که درجه مصرف انرژی آنها از A پایین تر است خودداری کنید. این روزها به دلیل قیمت بالای برق و و ارزشمندی انرژی نسبت اکثر افراد در خرید لوازم خانگی کم مصرف بودن آنها را جزو اولویت ها قرار می دهند. مدل های جدیدتر که دارای برچسب مصرف انرژی AAA هستند و البته قیمت بالاتری نیز دارند، برای خرید انتخاب مناسب تری هستند، چون این برچسب نشان دهنده مصرف انرژی کمتر، آب کمتر و کیفیت شست و شوی بالاتر است.

چگونه یک لباسشویی مناسب برای خرید انتخاب کنیم؟تفاوت های وزنی و جسمی :

 

 معمولا ظرفیت وزنی لباسشویی را باید نسبت به تعداد اعضای خانواده انتخاب کرد. برای مثال، برای خانواده های کوچک خریدن لباسشویی هفت کیلویی مناسب نیست یا مدل های پنج کیلویی برای خانواده های پرجمعیت مناسب نیست چون باید دفعات زیادی استفاده شود پس طول عمر کوتاه تری خواهند داشت. اما نکته مهمی که درباره مدل ماشین های لباسشویی وجود دارد این است که همه مدل ها با هر ظرفیتی به جز مدل های ۱۲ کیلویی طراحی بدنه ی یکسانی دارند.

از طرفی مدل های جدیدتر لباسشویی دارای سنسور ظرفیت هستند. این مدل ها به صورت اتوماتیک وزن لباس ها را محاسبه می کنند و تمام کارکرد دستگاه را نسبت به وزن لباس ها تنظیم می کنند.

طراحی های بدنه لباسشویی :

 

از آنجا که معمولا لباسشویی در آشپزخانه قرار می گیرد، ظاهر آن نیز حائز اهمیت است. مدل هایی که گزینه های تنظیمات آنها روی بدنه قرار می گیرد، استفاده بسیار آسانتری دارند اما ظاهر آنها شلوغ به نظر می رسد، اما مدل هایی که بیش از چند دکمه برای تنظیم روی بدنه آنها نیست، تنظیمات سخت تری دارند اما با ظاهری مدرن تر طراحی شده اند.

هرچه تعداد دکمه ها کمتر باشد نظافت بدنه آسان تر است. از طرفی مدل هایی با دکمه های لمسی چندان پیشنهاد نمی شود. داشتن نمایشگر LDC یا LED ظاهری مدرن به بدنه می دهد اما باعث بالا رفتن هزینه دستگاه می شود. نکته دیگر درباره بدنه لباسشویی میزان درجه بازشدن در آن است. مدل هایی که ۱۸۰ درجه باز می شوند استفاده آسان تری دارند.

چگونه یک لباسشویی مناسب برای خرید انتخاب کنیم؟تنظیمات متنوع شست و شو برای انواع لباس ها :

 

داشتن برنامه های شست و شو متنوع از ویژگی های خوب لباسشویی محسوب می شود. اما بهتر است توجه کنید که تا چه حدی به این امکانات احتیاج دارید.

بسیاری از این تنظیمات را شاید یکبار هم استفاده نکنید. شست و شوی اقتصادی، شست و شوی پتو و ملحفه و شست و شوی روزانه جزو برنامه هایی هستند. که استفاده زیادی دارند.

اما برنامه هایی مثل شست و شوی لباس های تیره، شست و شوی ضدچروک، شست و شوی فوق سریع یا شست و شوی مشابه شست و شوی دستی شاید چندان هم ضروری نباشند و مورد استفاده قرار نگیرند.

برخی نکات مهم دیگر :

 

زمان خرید ماشین لباسشویی به نام کشور تولیدکننده درج شده روی بدنه آن دقت کنید. اگر به لباسشویی با ظرفیت بالا احتیاج ندارید به خاطر تبلیغات و صحبت های فروشندگان زیر بار خرید مدلی با ظرفیت بالا نروید. زمان خرید به بدنه مدلی که انتخاب می کنید توجه کنید.

هرچه سوراخ های دیگ داخلی ریزتر باشد کیفیت شست و شو بیشتر است و آسیب کمتری به لباس ها وارد می شود. زمان خرید لباسشویی حتما دقت کنید مدلی که می خرید صدای کمی تولید کند و لرزش نداشته باشد. قفل کودک هم برای کسانی که فرزند کوچک دارند ضروری است.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.