تعمیرات و نصب لوازم خانگی

تعمیرات لباسشویی – جامع ترین مرکز تعمیرات در کرج

آیا از نحوه نگهداری و سرویس لباسشویی خود چیزی میدانید؟

در اینجا البرزبان میخواهد نحوه نگهداری و انواع قطعات لباسشویی را به شما معرفی و آ موزش دهد. لباسشویی جزو لوازم خانگی پر مصرف و واجب هر خانه است که نبود آن باعث مشکلات زمان و خستگی هایی امور خانه و خانه داری میشود.و عدم استفاده درست از لباسشویی میتواند هزینه های زیادی برای شما ایجاد کند و  شمارا نیازمند تعمیر لباسشویی کند.

با ما همراه باشید تا موارد نگهداری صحیح لباسشویی و راهکار های ساده و بدون هزینه و یا کم هزینه را برای شما به صورت جامع و کامل توضیح دهیم تا بتوانیم خدمتی به شما کرده باشیم. البرزبان در راستای بهبود خدمات و آرامش شما تمام تلاش خود را مینماید تا بتواند کمی از هزینه ها و بار اقتصادی شما را کاهش دهد.

نحوه نگهداری و سرویس دستگاه برای طولانی شدن  عمر سلامت آن بدانید

یکی از روش ها برای دستگاه هایی که برد الکترونیکی دار این است که بعد از اتمام کار لباسشویی آن را از برق بکشیم. موارد زیادی دیده شده که دستگاه خاموش به دلیل نوسانات برق آسیب دیده اند. پس توصیه البرزبان به شما این داست که دستگاه را از حالت آماده بکار خارج کنید تا بتوانید از دستگاه دخود محافظت کنید.

راه دیگر جرمیگیری لباسشویی است که با استفاده از مواد جرمگیر مجود در بازار میتوانید به آسانی این کار را امنجام دیهد که در ادامه مطلب دیگر روش استفاده آنها را توضیح خواهیم داد. هر دو ماه یک بار این مواد جرمگیر را استفاده کنید و بعد از استفاده دریچه تخلیه پایین دستگاه خروجی آب از قسمت پمپ تخلیه را هم چک کنید تا مسدود نباشد.

استفاده از مواد شوینده زیاد موجب تمیزی لباسها نمیشود بلکه باعث آسیب جدی به لباسشویی میشود. این انتخاب برنامه درست است که لباسها را نصبت به جنس و الیاف تمیز میشوید و لباسها را خراب نمیکند. لباس کم یا زیاد هم به دستگاه آسیب میزند و یا باعث تمیز نشستن میشود.

علائم خرابی های مکانیکی که باید به آن توجه کرد

موارد مکانیکی که جزو علائم خرابی و نیاز به تعمیر لباسشویی میباشند صدا و لرزش در هنگام شستشو است. این مورد چندین دلیل دارد که یکی از این ها خرابی بلبرینگ ها و یا شفت داخل دیگ میباشد. دلایل خرابی آن لباس زیاد و یا رسوب داخل دستگاه است با عث پوسیدگی شفت و خرابی کاسه نمد و بلبرینگ شده است. که در صورت بروز این موارد باید با متخصصین تماس بگیرید. البرزبان افتخار این را دارد که با تجربه و تخصص خود شما را در این امر یاری کند.

لرزش و صدا میتواند علت خرابی قطعاتی که وظیفه بالانس  و ثابت نگه داشتم لباسشویی را دارند باشد. این قطعات از جمله پایه لباسشویی و یا کمک های زیر دیگ و سنگ بالانسر در مواردی هم فنر های نگه دارنده دیگ میباشند. در مواردی میتوان آنها را تنظیم و گاهی هم مجبور به تعویض کرد.

مورد دیگر میتوان به اشتباه بزرگ مصرف کننده اشاره کرد. لباسشویی ظرفیت تعریف شده دارد که نباید از آن ظرفیتها کمتر یا بیشتر لباس داخل ذستگاه گذاشته شود. این موضوع باعث عدم بالانس و لرزش و صدا میشود و گاهی منجر به آسیب جدی به لوازم و قطعات لباسشویی میشود. به همراه آن هزینه های زیادی را با خود به همراه دارد. پس در اندازه و وزن دقت داشته باشید.

علائم خرابی های الکترونیکی را بشناسید

در لباسشویی های الکترونیکی ارور ها نقش مهمی دارند که تعمیر کارها میتوانند از روی آنها قطعات معیوب را شناسایی کنند. که در بعضی از لباسشوویی ها به صورت چراغ های چشمک زن و در دستگاه هایی که صفحه نمایشگر دارند به صورت عدد و یا حروف انگلیسی و در اکثر مواقع به صورت حروف و عدد میباشند.

گاهی پیش می آید که لباسشویی در هنگام کار کردن ایست میکند و یا تخلیه اضطراری انجام میدهد. این امر هم میتواند معیوب بودن قطعه و یا برد الکترونیکی باشد.در این مورد گاهی پیش می آید که ارور رو دستگاه ظاهر نشود.مواقعی هم هست که کلا دستگاه روشن نمیشود این مشکل ها میتواند از ایراد برد الکترونیکی و یا قطعات باشد گه برای تعمیر لباسشویی نیاز است با کارشناسان مربوطه تماس بگیرید.

در بعضی از لباسشویی خشکن عمل نمیکند. این موضوع در تعداد کمی لباسشویی اتفاق میافتد که کد های درج شده در برنامه اصلی برد بهم ریخته و قدرت تشخیص بالانس لباس ها را ندارد. که با تنظیم مجدد و وارد کردن کد های بالانس میتوان این مشکل را حل نمود. البرزبان با تجربه کافی در حوزه تعمیر لباسشویی میتواند این مشکل را با کمترین زمان و هرزینه انجام و مشکل را حل نماید.

مشکلاتی که احتمالا خودتان بدون نیاز به تکنسین بتوانید رفع کنید

گاهی پیش می آید  لباسشویی یکسره آب میگیرد و و از طرف دیگر بدون اینکه پمپ تخلیه کار کند آب از دستگاه خارج میشود. این مسئله نگران کننده نیست و جایی برای ناراحتی ندارد. این مشکل را به راحتی میتوانید خودتان رفع کنید. شلنگ تخلیه دستگاه اگر از سطح زمین کمتر از ۵۰ سانتیمتر فاصله داشته باشد این اتفاق می افتد و به آن حالت سیفن گفته میشود. با کمی بالا کشیدن شلنگ تخلیه مشکل حل میشود.

در مواردی از تعمیر لباسشویی ،  لباسشویی آب را تخلیه نمیکند. اگر پمپ نسوخته باشد شیع خارجی مانند دکمه – سنجاق – کلید …. در مسیر پمپ یا لای پره ها گیر کرده باشد و باعث خلل در عملکرد پمپ تخلیه و عدم تخلیه شود. دریچه تخلیه اضطراری که در پایین لباسشویی در بعضی از دستگاه ها زیر رکاب و در بعضی دیگر دریچه تعبیه شده میباشد. دریچه را باز نموده و شیع را از داخل آن خارج مینماییم و با دقت مجدد درپوش  را میبندیم.

دستگاه در هنگام آبگیری در جاپودری آب جمع میشود و از جاپودری سریز میشود. گاهی اوقات موادشویده زیاد و یا غیر مرغوب باعث این مشکل میشود.مقدار زیادی از مواد به هم چسبیده و در دهانه خرطومی جاپودر گرفتگی ایجاد میکند. آب جمع شده از جاپودر سریز میشود و احتمال اتصال در لباسشویی را به وجود میآورد. راهکار سریع و راحت این است که مقدار آب جوش داخی جا پودری بریزیم تا پودر ها را حل کند و راه را باز کند.

معرفی انواع لباسشویی هایی که در بازار موجود هستند

لباسشویی ها موجود در بازار به چند دسته تقسیم میشوند.لباسشویی های اتومات لباسشویی دوقلو(یا دستی)– لباسشویی گیربگسی در از بالا- لباسشویی های صنعتی که هر کدام این لباسشویی ها خود به چند دسته تقسیم میشوندما میخواهیم آنها را برای شما شرح دهیم و مزایا و معایب آنها را توضیح دهیم.

در بخشهای بعد به صورت کامل در باری هر ماشین لباسشویی توضیح داده میشود. تا شما بتوانید برای انتخاب دستگاه مورد نیاز خود راحت تر تصمیم بگیرید و بتوانید لباسشویی مورد نیاز خود راتهیه کنید. گاهی پیش می آید که در انتخاب نوع لباسشویی مردد میشوید که این مطلب باعث سر در گمی شما خواهشد. ما به شما کمک میکنیم تا راحت تر بتوانید مشکل خود را حل نمیید.

با ما همراه باشید تا بتوانید اطلاعات خود را نسبت به انواع لباسشویی ها بالا ببرید و بدانید چگونه میتوان یه ماشین لباسشویی خوب و کار آمد برای خود تهیه کنید. یک انتخاب خوب ودرست حق هر مصرف کننده است و باید علم این را داشته باشد تا بتواند بهرین را برای خود دتیه نماید.

معرفی جامع لباسشویی های اتومات

ماشین لباسشویی ها اتومات به چند دسته تقسیم میشوند. لباسشویی های اتومات مکانیکی- لباسشویی های اتومات الکترونیکی- لباسشویی های اتومات الکترونیکی اینورتر این لوازم خانگی بسیار متنوع در برند ها و ظاهر هستند. عملکرد هر کدام از نظر ساختری به یه روش میباشد ولی با پیشرفت علم الکترونیک سبک شستشو ها و قبلیت های چشمگیری به آنها اظافه شده است.

لباسشویی های مکانیکی اتومات همانطور که از نامشان پیداست با یک سیستم مکانیکی به نام تایمر شستشو علم میکنند. این تایمر وظیفه دارد زمان آبگیر- شستو – آبکشی- تخلیه را انجام دهد.

تایمر با فرمان اولیه از میکرو سویچ درب به شیر برقی فرمان آبگیر میدهد و بعد هیدرواستات میزان سطح آب را تشخیص میدهد و بعد فرمان به متورداده میشود و علم شستشو با گردش های دورانی به سمت چپ وراست شستشو انجام میشود.بعد از اتمام زمان شستشو فرمان آبکشی و بعد فرمان علم دور بالا یا خشکن صادر میشود. ودر پایان برنامه شستشو بعد از سه تا پنج دقیقه درب باز میشود.

مراحل شستشوی لباسشویی های الکترونیکی هم ماننده لباسشویی ها مکانیکی است. اما با این تفاوت که گزینه های بیشتری برای انتخاب برنامه با قابلیت تنظیم دور خشکن بیشتر یا کمتر را دارا میباشد. لباسشویی های اتومات الکترونیکی به صورت پیشرفته تر و با شستشو های هوشمندی که برنامه ریزی شده اند عمل شستشو را انجام میدهند. و در بعضی از مدل ها برنامه بخار شور دارند.

لباسشویی های اتومات اینورتر به دلیل ذاشتن تکنولوژی اینورتر این نام برایش انتخاب شده است. سیستم اینورتر به این صورت عمل میکند که مصرف را بهینه و برق کمتری استفاده میشود و کارایی ها و برنامه های هوشمند بیشتری به دستگاه اظافه میشود. این را به خاطر داشته باشید که تمامی لباسشویی های اتومات مراحل شستشوی یکسان دارد که در بخش های بعدی به برنامه های شستشو و نوع عملکرع آنها میپردازیم.

معرفی ماشین های شوینده دوقلو یا سطلی درب از بالا

این نوع لباسشویی ها به صورت دو قلو و سطلی میباشند. در نوع لباسشویی دوقلو به شکل دو قسمت به هم چسبیده است که یک مخزن جهت شستشو و مخزن دیگر برای آبگیری یا خشکن میباشد. این نوع لباسشویی ها از قطعاتی ماننده تامیر شستشو – تایمر خشکن- متور شستشو- متور خشکن و پمپ تخلیه تشکیل شده اند. در این دستگاه ها شستشو در یک طرف صورت میگیرد و به لباس ها به مخزن خشکن با دست انقال داده میشود و عمل خشکن انجام میشود.

لباسشویی سطلی یه اصطلاح کهنه شور که فقط از یه مخزن شستشو تشکیل شده و حجم لباس کمتری را دارد در این نوع فقط دستگاه لباسها را شستشو میدهد. در تمامی لباسشویی های درب از بالا نوع شستشو قوی و بسیار عالی میباشد. تمامی عزیزانی که از این نوع دستگاه استفاده میکنند از عملکرد دستگاه بسیار رازی هستند.

نوع دیگر این دستگاه درب از بالای اتومات میباشد که با برد فرمان و شیر برقی و گیربکس دور های کم و زیاد جهت خشکن مجهز شده اند. این دستگاه ها بسیار قوی و در عمل شستشو بسیار کار آمد هست. خوبی استفاده از این لباسشویی اتومات درب از با این میباشد که حجم زیاد لباس و یا لباس های سنگین را می تواند شستشو دهد. در این لباسشویی دیگر نیاز به جابه جا کردن برای خشک شدن لباس نمی باشد دستگاه تمامی مراحل را کاملا اتومات انجام میدهد.کیفیت بالای ساخت باعث میشود که کمتر به تعمیر لباسشویی نیاز داشته باشید.

آشنایی کامل با دستگاه های شوینده اینورتر

دنیا به سمت پیشرف در حرکت میباشد م این امر شامل تمامی دستگاه ها است. در صنعت تعمیر لباسشویی هم این امر کاملا قابل مشاهده است. برای بهینه کردن انرژی ها دنیا به دنبال اختراعات و تغیرات در نوع عمکلرد ماشین ها و دستگاه هایی هستند که انرژی کمتر و کارایی بیشتر داشته باشید. علم اینورتر هم یکی از بزرگترین ابداعات بشریت است. در این علم مصرف برق به صورت چشمگیری کاهش یافته است.

لباسشویی های اینورتر هم از این تکنولوژی مفید بهرمند میباشد. کاهش مصزف برق و آب برنامه های شستشوی متنوع بخار شور کردن البسه و مزایای زیاد دیگر از خوبی های این نوع لباسشویی ها میباشد. در این دستگاه ها متور های وجود دار که با فرمان از برق اینورتر عمل میکنند و به دو دسته دایرکت و تسمه ای وجود دارند. در نوع دایرک یابدون تسمه متور های کاسه ای و دورانی شکل هستند. ودر مدل تسمه ای شکل ظاهرشان مانند متور های لباسشویی ها معمولی میباشد اما نوع عملکرد آنها بسیار متفاوت هستند.

در دستگاه های اینورتر صدا متور بسیار کمتر از دستگاه های معمولی با متور های زغالی می باشد. به علت نداشتن ذغال ویا در مدل های دایرکت نداشتن تسمه صدای زیادی به گوش نمیرسد. این نوع متور های اینور تر و موتور های دایرکت قدرت بالایی دارند که از نظر کیفیت در شستشو عالی میباشد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.