تعمیرات ماشین ظرفشویی در کرج

تعمیرات ماشین ظرفشویی در کرج

تعمیرات ماشین ظرفشویی در کرج . در این بخش قطعه های ظرفشویی و علت خرابی ها آنها را مشاهده مینمایید. در شلوغی و ازدحام کاری در دنیای مدرن امروز، وجود یک  ظرفشویی در هر خانه ای بسیار ضروری می باشد.

با وجود یک دستگاه ظرفشویی مدرن در آشپزخانه شما می توانید از نظافت و شستشوی بهینه ظروف خود ،حتی در زمانی که در خانه حضور ندارید نیز آسوده خاطر خواهید باشید.

در کنار استفاده راحت از این ابزار محبوب آیا تا به حال به نحوه عملکرد اجزای داخلی آن فکر کرده اید؟ و یا اینکه در صورت ایجاد هر گونه نقص فنی در مراحل عملکرد  ظرفشویی از چه راهکاری می توانید استفاده نمایید؟

با  با قطعه ظرفشویی و علت خرابی آنها و شناخت قطعه های مصرفی و دائمی و نحوه استفاده صحیح از دستگاه می توانید به طول عمر آن کمک نمایید . در این مقاله شرکت تخصصی البرزبان به شما در آشنایی با قطعات ماشین ظرفشویی  کمک خواهد نمود.

معرفی اجزای ظرفشویی

تعمیرات ماشین ظرفشویی در کرج

معرفی میکروسوییچ درب دستگاه ظرفشویی

تعمیرات ماشین ظرفشویی در کرج همراه با البرزبان باشید. هنگامی که در دستگاه را میبندیم میکروسویچ فعال میشود. و اعلام بی خطر بودن شروع شستشو را  می نماید. خرابی میکروسوئیچ می تواند باعث شود دستگاه ظرفشویی شما هرگز شستشو را شروع نکند. در صورت خرابی، این قظعه باید توسط یک تکنسین ماهر تعویض و یا تعمیرگردد.

برد الکتریکی (همان برد فرمان)

تعمیرات ماشین ظرفشویی در کرجتعمیرات ماشین ظرفشویی در کرج

تعمیرات ماشین ظرفشویی در کرج

یکی از مهم‌ترین قطعه ظرفشویی می باشد. وظیفه اصلی برد الکتریکی دردستگاه فرمان دادن به قطعه ها مختلف دستگاه در طی فرآیند شستشو می باشد . و در صورت هر گونه مشکل در آن  ظرفشویی قادر به کار نخواهد بود .روشن نشدن دستگاه ظرفشویی، عملکرد ناقص، آبگیری نکردن  ،خاموش شدن بی‌دلیل دستگاه ،تخلیه نشدن آب ‌،داغ نشدن آب ماشین ظرفشویی و مشکلاتی از این قبیل به دلیل خرابی در برد یا خرابی در قطعات دیگر برد می تواندرخ دهد .

سوختن یا اختلال در برد ماشین ظرفشویی می تواند دلایل متعددی داشته باشد .سوختن خازن برد الکتریکی ظرفشویی در اثر نوسات برق سوختن فیوزهای برد  ظرفشویی در اثر نوسات برق ، نفوذ آب ، خرابی سیم پیچ واتصالی سیم کشی دستگاه و یا از کار افتادن برخی از قطعات برد می باشد.

به دلیل اهمیت این قطعه در صورت خرابی آن حتما از یک تکنسین و تعمیرکار حرفه ای کمک بگیرید . تعمیرات ماشین ظرفشویی در کرج البرزبان در خدمات شما میباشد.

تایمر الکتریکی  ظرفشویی

در حقیقت به عنوان مغز  ظرفشویی شناخته می شود .به وسیله این قطعه هر یک از لوازم الکتریکی دستگاه مانند شیر برقی ، هیدرواستات ، پمپ تخلیه ، المنت (هیتر) ، موتور و… به اجرای وظیفه خود می پردازند.

تایمر دارای دو بخش موتور و جعبه اتصالات تشکیل میشود. موتور تایمر ،یک بوبین می باشد که با برق ۲۲۰ ولت کار می کند. وظیفه آن ایجاد یک میدان مغناطیسی است که باعث به چرخش درآمدن چرخ دنده ها و حرکت شافت اصلی می شود.

به وسیله موتور و حرکت چرخ دنده ها ، نیروی گشتاور لازم جهت به چرخش در آوردن توپی در میان کنتاکتهای مربوطه به وجود می آید. جعبه اتصالات نیز بخشی از تایمر می باشد که کلیه اتصالات تایمر با توپی، در آن در حال چرخش درگیر می شوند.

توپی تایمر

توپی به شکل استوانه ای است.  بر روی آن برآمدگی های فراوانی طراحی شد. با برخورد هر کدام از این برآمدگی ها با هر یک از تیغه های درون تایمر جریان برق در قسمت های الکتریکی مختلف دستگاه به جریان می افتد . و تا زمانی که توپی در وضعیت ثابتی باشد آن  قسمت الکتریکی دستگاه که در حال انجام وظیفه می باشد به کار خود ادامه می دهد . اما با حرکت محور اصلی تایمر و تغییر حرکت توپی برآمدگی مربوطه از تیغه مورد نظر جدا میشود.  برق در آن قسمت متوقف خواهد شد.

در  ظرفشویی قدیمی به دلیل استهلاک در قطعات ممکن است به تایمر آن ها آسیب های جدی وارد شود. در صورت بروز مشکل در لوازم حیاتی دستگاه در اسرع وقت اقدام به تعمیر آن ها نمایید .

شیر برقی و آکوا استاپ

تعمیرات ماشین ظرفشویی در کرج

در ادامه مقاله به شیر برقی و آکوا استاپ میرسیم. ماشین ظرفشویی  از قسمت‌های مختلفی تشکیل میشود. خروجی آب، هسته فلزی متحرک، ممبران، سیم پیچ مقاومت، صافی آب ورودی، اتصال آب ورودی، بدنه شیر برقی، لاستیک فشار شکن ساخته ‌شده است. نقش این قطعه از  ظرفشویی، کنترل ورودی آب به دستگاه می باشد. این قطعه با برق ۲۲۰ ولت AC کار می کند

با انتقال جریان برق به بوبین شیر برقی ، در داخل آن یک میدان مغناطیس به وجود می آید و اهرم فلزی را به درون خود جذب می کند . با این کار، لاستیک سر اهرم از منفذ شیطانک جدا می شود. سپس آب از منبع ورودی ، داخل شیر برقی و پس از آن به سمت جاپودری هدایت می شود.

تا زمانی که جریان برق سیم پیچ قطع نشود این روند ادامه دارد . اما با متوقف شدن برق به وسیله کلید هیدرواستات، به خاطر فشار بر روی فنر پشت اهرم فلزی ، لاستیک سر اهرم ، حفره وسط شیطانک را مسدود می نماید و عمل کرد شیر از کار می افتد و جریان آب در پشت شیر برقی متوقف می گردد.

این روند تا انتهای شستشوی کامل بارها تکرار می شود . در صورت بروز هر گونه مشکل در روند این پروسه ، جریان آب در دستگاه متوقف می شود. گاهی اوقات به دلیل خرابی شیر برقی ممکن است جریان آب قطع نشود و با پر شدن و سر ریز شدن آب در محفظه شستشو روبرو شوید.

این مشکل می تواند به درخت سیم کشی و موتور دستگاه آسیب جدی وارد نماید. لازم است دستگاه خود را سالی یکبار مورد بررسی کارشناسی قرار دهید تا از بروز این گونه مشکلات جلوگیری نمایید. در این امر جهت البرزبان تعمیرات ماشین ظرفشویی در کرج در خدمت شما عزیزان میباشد.

درخت سیم کشی

درخت سیم، وظیفه ارسال فرمان های برد الکتریکی را به کلیه قطعه های داخل ظرفشویی را بر عهده دارد.همچنین وضعیت عملکرد سایر قطات را به برد اننتقال می دهد . در صورت بروز اتصالی در قطعه برد نمی تواند به وظیفه خود عمل نماید و دستگاه نمی تواندشروع به کار نماید.

هیدروستات

در ادامه مقاله ظرفشویی به هیدروستات ها میرسیم . وظیفه کنترل میزان آب در دستگاه را برعهده دارد و از نشت آب از درون دستگاه جلوگیری می‌کند. در کلیه  ظرفشویی دو عد هیدروستات در کنار هم وجود دارد. این قطعه در تمام مدت فرایند شستشو ،  در حین پر شدن محفظه شستشو ، در زمانی که محفظه ماشین ظرفشویی به ‌صورت کامل پرشده باشد و هنگام خالی شدن محفظه شستشوی ماشین ظرفشویی، فعال می باشد.

ایربریک یا ایرگاید

ایرگاید کنترل کننده سطح آب درمی باشد که به ترمز هوای ظرفشویی نیز شناخته می شود . این قطعه در ابتدای ورودی آب و قبل از شیر برقی قرار دارد . ایربریک با شناورهای داخل دستگاه نیز مرتبط می باشد و در ایجاد تعادل در حرکت شناورها و کنترل سطح آب دستگاه کمک می کند.

هیتریا المنت

با برق ۲۲۰ ولت AC کار می کند . عملکرد هیتر یا المنت مانند المنت آبگرمکن می باشد. هیتر از سیم هایی از جنس کروم آلومینیوم یا کروم نیکل که در خاک چینی قرار گرفته اند و در روکش فلز فولادی محفوظ شده اند ساخته شده است. هیترها در کف بدنه دستگاه قرار دارند و به وسیله یک لاستیک که بین دو صفحه فلزی فشرده  قرار دارد ،آب بندی شده اند . از این رو هرگز به ایجاد اتصال برق به هیتر در زمانی که درون دستگاه آب وجود ندارد فکر نکنید.

وظیفه هیتر گرم کردن آب درون محفظه می باشد تا تمیز کردن ظروف به بهترین شکل ممکن صورت گیرد. اگر ظرفها پس از شستشو کثیف باشند امکان دارد هیتر دستگاه سوخته باشد . سلامت یا خرابی هیتر را می توان به وسیله چراغ سری یا آومتر تست نمود.

سنسور

در ظرفشویی وظیفه کنترل دمای آب در دستگاه را بر عهده دارد. سنسورها به محض رسیدن آب به دمای مورد نظر دستور توقف کار هیتر را برد الکتریکی می دهند. آب از یک دمای تعریف شده بیشتر یا کمتر گرم نمیشود .

 جت پمپ

در ظرفشویی یک موتور تک فاز ۲۲۰ ولت AC می باشد . این قطعه وظیفه بسیار مهمی را در دستگاه شما بر عهده دارد. جت پمپ آب را به وسیله افشانک های بالا و پایین بر روی ظروف پرتاب می کند و همچنین شدت و جریان آب هنگام شستشو را تنظیم می نماید.

افشانکها

دو بازوی متحرک چرخان دارای روزنه های خروجی آب هستند که در کف و بین سبدهای متحرک قرار دارند. این بازوها با پرتاب آب بر روی تمام ظروف عملیات شستشوی نهایی و آبکش را بر عهده دارند. اگر عملکرد افشانک ها مورد تایید نیست باید علت آن را در جت پمپ جستجو نمایید.   ممکن است روزنه های آب در آن ها مسدود باشد . در صورت ایجاد انسداد به تعویض افشانک ها اقدام نمایید .

غلطکهای قفسه

در دو طرف قفسه های ظروف قرار دارند . غلطکها به حرکت راحت قفسه ها به بیرون و داخل  کمک می نمایند. لازم است پس از هر بار استفاده غلتکها را چک نمایید تا از عدم خرابی انها اطمینان حاصل نمایید . خراب شدن این غلتکها می تواند به بسته نشدن درب دستگاه و نشت آب از ماشین ودر نتیجه خوب شسته نشدن ظرف ها منجرب شود. در صورت خرابی غلتکها باید به تعویض آنها اقدام نمایید .

فیتلرهای موجود در دستگاه به دو شکل استوانه ای و صفحه ای موجود می باشند. فیلتر صفحه ای که در کف محفظه قرار دارد  از جنس آلومینیوم می باشد واز ورود باقی مانده غذاها بر روی ظروف ، به داخل مجرای خروجی آب جلوگیری می نماید.

زیرا این خورده غذا ها می توانند منجر به مسدود شدن مجرای خروجی اب شده و مانع از تمیز شدن ظروف شوند. فیلتر استوانه که در زیر فیلتر صفحه ای قرار دارد وظیفه گرفتن جرم ها و رسوبات حاصل از شستشوی ظرفهای بسیار کثیف را بر عهده دارد. در صورت عدم وجود این فیلتر، رسوبات و چربیها به داخل مجرای خروجی آب نفوذ کرده و پس از مدتی دیواره های این مجرا را مسدود می نمایند .

پس از هر بار شستشو فیلترها را بیرون آورده و تمیز نمایید. تا از ایجاد بوی بد و کثیفی روی ظرف ها جلوگیری نمایید . در صورت مشاهده هر گونه نقص در این فیلتر ها اقدام به تعویض آن ها نمایید .

محفظه پودر و جلا دهنده

تعمیرات ماشین ظرفشویی در کرج

محفظه جلا دهنده بر روی درب دستگاه نصب میباشد. این محفظه دارای دو قسمت مجزا برای پودر شستشو و مایع جلادهنده میباشد. مایع جلا دهنده به براق شدن  ظروف کمک می کند. در صورت اتمام مایع جلا دهنده صفحه نمودار روی ذرب آن به رنگ شفاف در می آید وباید مجد پر شود.درب محفظه پودر بر اثر برخورد آب گرم به صورت خودکار باز می شود . در صورت خراب شدن باید به تعویض آن اقدام نمایید .

سنسور تشخیص کثیفی

از یک گیرنده و فرستنده مادون قرمز تشکیل میشود. هردو سنسور بر روی یک برد U شکل و روبروی هم مونتاژ میباشد. در هنگام عبور آب از بین این دو سنسور ، همزمان سنسور گیرنده یک پالس را دریافت می نماید و پس از تحلیل آن به وسیله سنسور فرستنده ، میزان کثیفی آب تخمین زده شده و پیام آن به برد الکتریکی انتقال داده می شود.

برد بر اساس میزان کثیفی آب،برنامه شستشو را اعمال می نماید. گاهی برای اجرای بهتر شستشو از میزان ۲تا۳ مرتبه شستشو و آبکشی استفاده می شود . در صورت بروز هر گونه ایراد در این سنسورها باید اقدام به تعویض آن ها نمایید .

مخزن نمک و رزین و شیر برقی احیا

رسوبات و  مواد معدنی و سختی های موجود در آب می توانند باعث ایجاد لکه و رسوبات بر روی ظروف شوند. برای از بین رفتن این لکه ها و نرم شدن آب به یک سیستم سختی گیر آب نیازمندیم . نمک ظرفشویی می تواند در این زمینه به یاری ما بیاید . مخزن نمک  از چند قسمت تشکیل شد.

قسمت رزین وظیفه گرفتن سختی آب و کلسیم منیزیم موجود در آب را برعهده دارد. برای شستشوی رزین پس از هر بار کارکرد شیربرقی ظرف نمک به مدت چند ثانیه باز شده و محلول آب و نمک رزین را شستشو میدهد. همزمان پمپ تخلیه دستگاه آب خروجی از ظرف نمک را تخلیه مینماید.

در صورت عدم استفاده از نمک، رزین مخزن نمک به املاح آغشته شده ودیگر قادر به جذب سختی آب نمی شود. این امر باعث ایجاد لک و خط و خش بر روی ظروف می شود .و به مرور زمان کیفیت شستشوی دستگاه پایین می آید .

در صورت روشن شدن چراغ نمایشگر نمک

بر روی صفحه برد باید مخزن را پر نمایید . به وسیله یک قاشق چوبی یا پلاستیکی محلول نمک را هم بزنید . در صورتی که پس از شارژ نمک هنوز هم چراغ هشدار روی برد روشن باشد ممکن است رسوبات درون مخزن  رزین آن را خراب کرده باشند ویا درب مخزن خراب شد. در صورت خرابی درب این محفظه یا درگیری رزین  با رسوبات باید به تعویض این قطعه اقدام نمایید .

سعی کنید پس از پر کردن مخزن نمک در هر بار، ماشین را بدون ظرف با برنامه شستشوی کوتاه روشن نمایید. نمک اضافی در محفظه دستگاه شسته میشود و مانع از زنگ زدن محفظه دستگاه میشود . توصیه می شود از نمک های دانه درشت استفاده نمایید و از استفاده نمک های آبی خودداری نمایید .

جهت تعمیرات ماشین ظرفشویی در کرج با البربان تماس حاصل فرمایید.

فلوتر سوئیچ

وظیفه اعلام نشتی آب در کف دستگاه را بر عهده دارد . گاهی بر اثر خرابی یک قطعه آب به قسمت پایین و کف سینی دستگاه نشتی پیدا می کند . در این زمان شناور کف دستگاه بالا می آید.  میکروسوئیچ شروع به فرستادن اخطار آبریزی، به برد می کند. این اخطار به صورت ارور بر روی صفحه برد دستگاه نمایش داده می شود . برای جلوگیری از خرابی های دیگر و اتصالی دستگاه باید سریعا به خاموشی دستگاه اقدام نمایید .

پمپ تخلیه

تعمیرات ماشین ظرفشویی در کرج

پمپ تخلیه وظیفه خروج آب کثیف از درون دستگاه را برعهده دارد. باجریان یافتن برق در سیم پیچ پمپ ، یک میدان مغناطیسی به وجود می آید. که باعث ایجاد ولتاژ القایی در حلقه های اتصال مسی به وجود می آید .

موتور تحت تأثیر این دو میدان، به چرخش در می اید.  از آنجا که پروانه همزن با آن، کوپل شده است ، عمل تخلیه آب ، آغاز می شود. موتور به کار گرفته شده در پمپ تخلیه ماشین لباسشویی، موتور با قطب چاکدار است.

هرگاه در ظرفشویی ، عمل شستشو به صورت کامل انجام شود اما آب کثیف تخلیه نگردد ، به طور قطع مشکل از پمپ تخلیه است. بعد از تخلیه آب ، پمپ را از بدنه ماشین جدا نمایید.  مشکل را برسی نمایید. پمپ تخلیه خراب است. اما در موارد دیگر ، ورود اجسام سخت به پروانه همزن ، مانع عملکرد پمپ می شوند.

پنل کنترل

یک صفحه نمایشگر به همراه دکمه های لمسی می باشد که به شما در اجرای برنامه های شستشو و خاموش و روشن کردن دستگاه کمک می نماید . در صورت کار نکردن دکمه ها و عدم اجرای برنامه های شستشو یکی از قطعات باید پنل کنترل دستگاه باشد .

جهت تعمیرات ماشین ظرفشویی در کرج با ما تماس بگیرید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.