معرفی جامع انواع کولر گازی و اسپیلت (سیستم تهویه مطبوع)

آشنایی با انواع کولر های گازی و اسپیلت

نیاز ضروری هر خانه یا اداره ای در فصل گرم سال به کولر بیش از هر وسیله ی دیگری است . بسیاری از افراد تحمل گرمای طاقت فرسای تابستان را ندارند . این روزها گرمای هوا تنها به مناطق جنوبی کشور محدود نمی شود و خرید کولر نیز به شکل کولر آبی تنها در مناطق معتدل تر مورد استقبال قرار می گیرد .

استقبال مردم از خرید کولر گازی به جای کولرهای آبی به بالاترین حد خود رسیده است .  اگر از دسته افرادی هستید که به تازگی قصد خرید کولر گازی داشته و یا نیاز به تعمیر و نصب کولر گازی خریداری شده دارید ، پیشنهاد می کنیم ، مقاله معرفی انواع کولر گازی سایت البرز بان را مطالعه کنید .

در مقاله حاضر به معرفی انواع کولر گازی ، نحوه عملکرد و آشنایی با برخی از اصطلاحات فنی پرداخته تا راهنمای کاملی از کولرهای گازی و پروسه ایجاد سرما از طریق این دستگاه های سرمایشی ارائه کرده باشیم.

مهترین سرفصل های این مطلب که خواهید خواند:

  • عملکرد کولر گازی چگونه است؟
  • انواع گازهایی که در کولر گازی و اسپیلت استفاده می شود چه نام دارد ؟
  • نحوه عملکرد گاز مبرد فریونی در کولر گازی چگونه است ؟
  • معرفی انواع کولرگازی براساس ساختار
  • اصلی ترین قطعات کولرهای گازی پرتابل کدام اند؟
  • فناوری اینورتر ؛ اسپیلیت دیواری کم مصرف
  • داکت اسپیلیت با کولر گازی چه تفاوتی دارد ؟
  • آشنایی با حالت Dry کولر گازی
  • آشنایی با نحوه عملکرد قطعات مکانیکی کولر گازی

زمان تعمیر و سرویس کولر گاز یا اسپیلت

  • هر چند وقت یکبار باید اسپلیت خود را سرویس کنید؟
  • تعمیر و نصب کولر گازی در کرج
  • تعمیر کولر گازی و اسپلیت در محل
  • نصب و نگهداری کولر گازی چگونه است ؟
  • نکات قابل توجه هنگام نصب کولر گازی کدام است

دلایل سرویس کولر گازی

  • چرا تعمیر کولر گازی را به تکنسین های البرزبان بسپاریم؟
  • چرا نیاز به سرویس کولر گازی داریم ؟
  • نشت یابی کولر گازی در البرزبان چگونه انجام می شود؟
  • خدمات تعمیرات کولر گازی، اسپیلت در محل البرزبان
  • هزینه سرویس و تعمیر کولرگازی و اسپلیت چقدر است ؟

پیش از آنکه به معرفی انواع کولرهای گازی پرداخته بهتر است ابتدا درباره چگونگی عملکرد کولر گازی ، اطلاعاتی ارائه کنیم . شاید برایتان این سوال مطرح شود که کولر گازی چگونه فرآیند سرد شدن محیط را ممکن می سازد؟ در ادامه به بررسی عملکرد کولرهای گازی می پردازیم :

عملکرد کولر گازی چگونه است ؟

منظور از کولر گازی ، دستگاه هوشمندی است که فرآیند چرخه سرمایشی را براساس تراکم و انبساط گاز انجام می دهد. بهتر است بدانید برخلاف تصور عموم ، کولر گازی سرما تولید نمی کند. عملکرد کولر گازی بسیار شبیه به یخچال فریزر است .این دستگاه تنها به خارج کردن هوای گرم درون اتاق می پردازد تا هوای سرد را حفظ نماید .

بهتر است بدانید کولرهای گازی به سیستم فیلترینگ هوا مجهز هستند . با این سیستم علاوه بر خنک شدن هوا، فرایند استرلیزه سازی  هوای محیط به گونه ای انجام می شود که آلودگی ها از بین بروند.

نکته جالب …!

شاید برایتان عجیب به نظر برسد ، اما منظور از کولر گازی این نیست که دستگاه از طریق اتصالات شیر گاز اقدام به خنک کردن محیط نماید بلکه منظور این است در نوع مکانیزم و فرآیند خنک سازی از گاز خاص موجود در کولر می توان به تکرار در تبدیل گاز به مایع و برعکس بهره برد.

انواع گازهایی که در کولر گازی و اسپیلت استفاده می شود چه نام دارد ؟

گاز های مبرد زیادی در بازار وجود دارد که در انواع کولر ها و اسپلیت ها استفاده میشوند پر پایه فریون که با علامت R نشان داده میشوند. میتوان از مبرد های پر مصرف در سیستم تهویه خانگی به گاز های چون R22. R410 نام برد که با پیشرفت علم و حفظ طبیعت گاز های ترکیبی به بازار عرضه میشود که برای محیط زیست زیان کمتری داشته باشند.

مبرد های ترکیبی از سرمای بیشتر و تبادل دمای بهتری برخوردار هستند که این گاز ها همان سری ۴ یا همان ۴۰۴٫ ۴۰۶٫ ۴۰۷٫ ۴۱۰ میباشند که در دستگاه های مختلف مورد استفاده میباشند.

نوع مبرد ها بستگی به طراحی شرکت تولید کننده دارد که اندازه لوله مویی و حجم کندانسور و نوع روغن که در کمپرسور استفاده میشود دارد. این اطلاعات مهندسی شده میتواند نوع گاز و حتی مناطقی که از آنها استفاده میکنند را مشخص کند. مثلا مناطق هاره ای و بسیار گرم یا معتدل یا مقدار مصرف برق آن ها کم یا زیاد میشود.

نحوه عملکرد گاز مبرد فریونی در کولر گازی چگونه است ؟

در چرخه خنک سازی گاز مبرد داخل سیکل بسته تبرید حرکت کرده و با تبادل حرارتی آن با محیط منجر به سرمایش یا گرمایش می شود . در صورتی که هدف از استفاده از کولر انتقال سرما به محیط با دمای بالا باشد ، تمهیداتی لازم است تا این هدف ممکن شود .

برای این منظور گرما در اپراتور جذب شده و این گرما از طریق کندانسور دفع می شود .

چرخه گردش گاز در سیکل در تمام دستگاه های مبرد مانند یخچال سرد خانه و تمامی سرد کننده ها یک سان میباشد ولی سیستم مکانیگی و قطعات از نظر ظاهر متفاوت هستند.

در کوار های گازی سیستم از یک شیر چهار طرفه استفاده میشود که جهت گردش گاز را تغییر داده و تبدل گرما و سرما جابه جا میشود ودر اصتلاح میگوند دستگاه روی حالت گرما یا زمستانی قرار گرفته است.

انواع کولر گازی براساس ساختار را بهتر بشناسیم :

انچه در عملکرد و قطعات انواع کولر های گازی مشخص است اساس کار یکسان آنهاست اما این کولرها از نظر فیزیکی و ساختاری تفاوت هایی با هم دارند. بد نیست بدانید کولرهای گازی به سه دسته زیر تقسیم می شوند :

  • کولر گازی یک تکه
  • کولر گازی دو تکه یا اسپیلت
  • کولر گازی چند تکه (مولتی پنل)

معرفی انواع کولر گازی یک تکه :

تعمیر کولر گازی
تعمیر کولر گازی

کولرهای گازی یک تکه یک ساختمان کلی و یکپارچه ای دارند . دو نوع مهم کولر گازی پنجره ای و کولر گازی پرتابل جزو دسته بندی کولرهای گازی یک تکه هستند .

کولر گازی پنجره ای :

این کولر که از قدیمی ترین کولرهای ساخته شده به حساب می آید ، از دو یونیت یا بخش تشکیل شده است . یکی از یونیت ها در داخل ساختمان و دیگری در خارج از ساختمان نصب می شود .

کولرگازی پرتابل:

این کولر نیز دارای ساختمانی مشابه کولر گازی پنجره ای است اما به راحتی قابلیت حمل داشته و برای محیط های کوچک مورد استفاده قرار می گیرد.کولرهای گازی پرتابل می توانند به دو دسته کولر گازی پرتابل تک لوله و کولر گازی پرتابل دو لوله تقسیم شوند.

اصلی ترین قطعات کولرهای گازی پرتابل کدام اند؟

  1. مبرد برای خنک کردن هوا
  2. کمپرسور برای متراکم کردن مبرد
  3. فن برای جابه جا کردن هوا

توجه : “هزینه پایین ، مصرف انرژی نرمال و نصب آسان ، کولرهای گازی یک تکه را هنوز هم به عنوان یک دستگاه سرمایشی مصرفی معرفی می کند .”

کولر گازی دو تکه :

کولر های گازی دو تکه را با نام اسپیلیت می شناسند. ساختار فیزیکی این کولرها به گونه ایست که از دو پنل داخلی و خارجی تشکیل می شوند. پنل داخلی این کولر که به اپراتور معروف است داخل ساختمان نصب شده و پنل خارجی یا کندانسور بیرون از ساختمان نصب می شود .

سر و صدای حاصل از روشن بودن کندانسور علت نصب آن در بیرون از ساختمان است .

معرفی انواع کولر گازی دو تکه :

اسپلیت دیواری (Wall Mountd): 

ظرافت و  طراحی زیبا در کولرهای گازی اسپلیت باعث شده تا این کولر بیشتر در منازل و واحدهای مسکونی مورد استفاده قرار گیرد . ظرفیت این کولرها متنوع بوده و پاسخگوی اکثر متراژ ها خواهند بود .

فناوری اینورتر ؛ اسپیلیت دیواری کم مصرف :

اسپلیت دیواری با تکنولوژی هوشمندتری وجود داشته که از نظر مصرف انرژی جزو بهترین کولرهای گازی اسپیلیت دیواری است . این کولر گازی ،اینورتر نام دارد . میزان خنک کنندگی و بازدهی این کولر به مراتب بیشتر از سایر اسپیلیت هاست .

داکت اسپلیت یا اسپلیت کانالی (Duct)

از متداولترین سیستم های گرمایشی و سرمایشی می توان به داکت اسپیلیت اشاره کرد .خرید داکت اسپلیت امروزه بیشتر از سایر انواع کولرهای گازی گسترش داشته است . این کولرهای گازی همانند اسپلیت معمولی (کولر گازی) هستند با این تفاوت که در بخش یونیت داخلی نسبت به کولرهای گازی معمولی تفاوت هایی دیده می شود .

داکت اسپیلیت با کولر گازی چه تفاوتی دارد ؟

مزایای استفاده از داکت اسپیلیت ها به گونه ای است که جایگزین مناسبی برای سایر کولرهای گازی محسوب می شود . همانطور که گفته شد. تفاوت این کولر با سایر محصولات اسپلیت معمولی در یونیت داخلی آنهاست .

یونیت داخلی در کولرهای گازی معمولی به صورت دیواری یا سقفی است اما در داکت اسپیلیت ها این بخش به صورت توکار طراحی شده است .

این مسئله نیاز کولر به یک سیستم کانال کشی به منظور توزیع هوای مطبوع را ضروری می سازد . از دیگر تفاوت های داکت اسپلیت ها نسبت به سایر کولرهای گازی در مکانیزم اثر این نوع کولرها در تولید سیکل گرمایش است .

نکته پیشنهادی:

” استفاده از داکت اسپلیت در محیط هایی که فضای کافی جهت نصب پنل داخلی کولر گازی روی دیوار وجود ندارد بهترین گزینه است “

اسپلیت ایستاده (Standing)

این اسپلیت از نظر ظاهری شبیه یخچال است و به صورت ایستاده یا کابینتی ساخته می شود . این اسپلیت را می توان از نظر مکانیزم خنک سازی شبیه اسپلیت ساده دانست . تنها تفاوت این اسپلیت با نوع ساده در سیستم خنک کنندگی قوی است .

نوع طراحی و قدرت در خنک کنندگی این اسپلیت ها منجر به استفاده از آنها در ادارات ، سالن ها و مساجد و غیره شده است .

اسپلیت سقفی زمینی (Floor Ceiling)

این اسپیلت دارای یونیت داخلی  و خارجی به صورت مجزاست و به شکل مکعب مستطیل پیاده سازی می شود .  همانطور که از نام آن پیداست قابلیت نصب روی زمین و به صورت خوابیده و کنار دیوار را دارد . این کولرها در ایران کمتر مورد استفاده قرار می گیرند . نکته قابل تووجه در این اسپلیت میزان ظرفیت پوشش داده شده در آن از عدد ۲۴۰۰۰BTU  تا ۵۴۰۰۰ BTU خواهد بود .

اسپلیت کاستی (Cassette)

اسپلیت های کاستی بیشتر کاربری تجاری / اداری داشته و مناسب محل هایی با سقف های مرتفع و بلند است . یونیت داخلی  این اسپلیت را به راحتی می توان داخل سقف کاذب نصب کرده و هوای تهویه شده و مطبوع را از ۴ جهت در فضا منتقل کرد .

اسپلیت سقفی دیواری (Wall Mounted Ceiling)

این نوع کولر گازی ، مشابه اسپلیت دیواری است ولی در طراحی آن دریچه مکشی به صورت اریب قرار داده شده است ، که قابلیت نصب تا بالاترین قسمت و نزدیک به سقف را ممکن می سازد .

کولرگازی چند تکه/مولتی پنل

نصب کولر گازی
نصب کولرگازی

نحوه کارکرد اسپلیت های مولتی پنل همانند اسپلیت های معمولی است. این اسپلیت ها توانایی خنک سازی در ابعاد و قدرت بیشتر را داشته اند. این سیستم های سرمایشی به یک یونیت خارجی (کندانسور هوایی و کمپرسور) مجهز هستند که به تعدادی یونیت داخلی (بین ۲ تا ۱۰۰ دستگاه) متصل می شوند .

کولرهای گازی اسپلیت مولتی پنل ، از فناوری اینورتر برای خنک سازی بهره می برند .

در صورتی که مصرف کننده به استفاده از یک یونیت نیاز داشته باشد ، کمپرسور می تواند با توجه به نیاز درخواستی ظرفیت مورد نظر را مدیریت کند .

آشنایی با حالت Dry کولر گازی :

یک تهویه مطبوع مناسب با قابلیت Dry  ضمن ایجاد فضای خنک و خشک ، با حذف رطوبت از هوای اتاق و محل منزل به عنوان یک سیستم رطوبت گیر شناخته می شود . حالت هوای خشک منجر به تازگی آب و هوای مرطوب شده و امکان تنظیم دما در طول عملیات رطوبت گیری وجود خواهد داشت .

آشنایی با نحوه عملکرد قطعات مکانیکی کولر گازی 

  • کمپرسور چگونه  کار می‌کند؟

کمپرسورها به عنوان قلب دستگاه سرمایشی / گرمایشی شناخته می شوند . این قطعه با استفاده از انرژی برق ، گاز مبرد R410A را مکش کرده و با افزایش دمای آن تا دمای تقطیر آن را متراکم و فشرده می سازد . گاز فشرده شده فوق توسط کمپرسور به کندانسور هدایت می شود .

عملیات فشرده سازی کمپرسور می تواند به روش های مختلفی انجام شود . از این نقه نظر می توان کمپرسورها را به انواع کمپرسور پیستونی ، کمپرسور روتاری و کمپرسور اسکرول تقسیم بندی کرد .

از بین موارد فوق بهرین و گران قیمت ترین کمپرسور ها ، کمپرسور اسکرول است که نسبت به بیقه از قیمت بالایی نیز برخوردار است . جهت تعمیرات کولر گازی در کرج با ما تماس بگیرید.

  • کندانسور چیست و نحوه کار آن چگونه است ؟

یکی از قطعات کولر گازی که در فرایند سیکل تبرید نقش دارد کندانسور است . این قطعه گرمای حاصل از متراکم شدن گاز در کندانسور و جذب گرما در اواپراتور را با روش تقطیر هم فشار دفع می سازد .

  • وظیفه شیر انبساط  چیست ؟ 

از دیگر قطعات سیستم تبرید شیر انبساط نام دارد . شیر انبساط کولر گازی ، وظیفه ی کنترل میزان ورود گاز مبرد به اواپراتور را به عهده دارد . چگونگی عملکرد شیر انبساط را در ادامه شرح می دهیم . مایع مبرد در اواپراتور به میزان قابل توجهی از نقطه جوش رسیده و با ادامه مسیر در اواپراتور حجم آن تبخیر می شود . نهایتا این تبخیر با افزایش دمای بیشتری از اواپراتور خارج می شود . به این فرایند سوپرهیت شدن گاز مبرد می گویند.

  • نقش اواپراتور چیست؟

به قسمتی از بخش Indoor  کولر گازی ، گفته می شود که گرمای محیط را جذب کرده تا به نحوی گاز مبرد تبخیر گردد. میزان ظرفیت کولر گازی در جذب گرمای محیط تاثیر داشته و در سیستم های برودتی و حرارتی با مشخصه BTU (British Thermal Unit) شناخته می شود .

  • بلوور و نحوه عملکرد آن چگونه است ؟

ساختمان کولر گازی قطعه ای به نام موتوربلور تعبیه شده است که با چرخش پره های خود به عبور جریان هوا کمک می کند . درصورتی که تیغه های بلور دچار شکستگی شوند راهی به جز تعویض آن ها وجود نخواخد داشت . عدم تعویض بلور در چنین شرایطی دامنه مشکلات کولر افزایش پدا کرده و به موتور فن اسپلیت کشیده خواهد شد .

هر چند وقت یکبار باید اسپلیت خود را سرویس کنید؟

برای اطمینان از عملکرد مطلوب هر دستگاه سرمایشی / گرمایشی نیاز است به صورت دوره ای اقدام به تمیز کردن و نگهداری آن کنید . کولر گازی یکی از دستگاههایی است که با مراقبت نادرست عملکرذ آن ضعیف می شود .

با این توضیح ضروری است اهمیت سرویس کولرهای گازی را درک کنید ، لازم است بدانید کولر شما چه زمان هایی به سرویس دهی توسط متخصصان نیاز خواهد داشت .

تعمیر و نصب کولر گازی در کرج :

یکی از نکاتی که اکثر افراد پس از خرید کولر گازی به دست فراموشی می سپارند ، سرویس کولرگازی به صورت دوره ای است . در هوای گرم تابستان خرابی ناگهانی کولر گازی می تواند مانع از انجام فعالیت های روزمره افراد شود . تعمیرات کولرگازی در کرج نیازمند مراجعه به افراد متخصص و ماهر است .

وقتی صحبت از تعمیر اسپلیت می شود ، اغلب افراد به جای توجه به تعمیر اصولی کولر، به هزینه سرویس کولر گازی توجه می کنند . همین مسئله می تواند نیاز به تعمیر کولر را بیش از پیش کند .

کولر های گازی اگر به صورت دوره ای سرویس نشوند قطعا به مرور زمان کیفیت عملکرد آنها کاهش پیدا کرده و از عمر مصرفی کوتاه تری نیز برخوردار می شوند .

تعمیر کولر گازی و اسپلیت در محل :

پس از خرید کولر گازی و استفاده ی آن در سالهای اولیه متمادی ، در صورتی که کولر با مشکل یا مشکلاتی مواجه شود ، جداکردن کولر گازی پس از نصب و حمل و نقل آن به تعمیرگاه کار سختی خواهد بود .این کار نیاز به پرداخت هزینه های حمل و نقل اضافی و هزینه بازگشت به منزل نیز دارد .

سپردن تعمیر کولر گازی به تعمیرکار متخصص و نیروی تعمیرات کولرگازی به منظور تعمیر کولر گازی و اسپلیت در محل یکی از راهکارهای صرفه جویی در هزینه های اضافی تعمیر کولر خواهد بود .یکی از شرکت های معتبر سرویس دهی تاسیسات برودتی در کرج البرز بان است .شرکت البرزبان جهت رفاه حال مشتریان گرامی به سرویس و تعمیر کولرگازی در محل می پردازد .

ارسال تعمیرکار به محل نصب کولر گازی شما ، بیشتر به منظور رعایت حال مشتری بوده و با این روش فرآیند تعمیر و تعویض قطعات با نظارت مشتری انجام خواهد شد .

نصب و نگهداری کولر گازی چگونه است ؟

نصب کولر گازی

پیشنهاد البرزبان این است که پس از خرید کولرگازی ، نصب آن را به تکنسین های متخصص البرزبان بسپارید . این دستگاه به دلیل قطعات تخصصی نیاز به نصب صحیح و سرویس مداوم خواهد داشت . نصب صحیح و سرویس اصولی کولر گازی یا اسپلیت می تواند در دوام و افزایش عملکرد آن تاثیر داشته باشد . هنگام نصب کولر گازی لازم است به یکسری نکات توجه نمایید . در ادامه به توضیح این نکات می پردازیم :

نکات قابل توجه هنگام نصب کولر گازی کدام است:

  • پیشنهاد می شود برای افزایش کارایی نصب کولر تا حد ممکن در سایه بان انجام شود .
  • هنگام نصب فاصله واحد خارجی با محیط اطراف را بررس کنید .
  •  کولر گازی را بالای درب خروجی یا وسایل گازسوز نصب نکنید.
  • برای کاهش صدای دستگاه و جلوگیری از لرزش ان از لرزه گیر یا واشر فنری استفاده کنید .

نکات فنی در هنگام نصب

  • طبق استاندارد لوله کشی کولرگازی اقدام به لوله کشی نمایید (حداکثر ۱۰ متر با حداکثر ارتفاع ۵ متر)
  • هنگام نصب به هماهنگی سایر قطعات نظیر قطر سیم ، دو شاخه و غیره با الگوی مصرف دستگاه توجه کنید.
  • برای ایمن سازی بیشتر از فیوز منیاتوری استفاده کنید .
  • همواره پیش از شروع فصل گرما اقدام به سرویس دهی کولر گازی نمایید.
  • برای سرویس لوله ها و واحدهای خارجی و داخلی از کپسول ازت ، و از پمپ وکیوم برای تخلیه هوا استفاده نمایید.

چرا تعمیرات کولر گازی در کرج را به تکنسین های البرزبان بسپاریم؟

  1. سرعت بالا در اعزام به محل منزل یا اداره شما
  2. مشاوره تلفنی رایگان با کارشناسان
  3. همکاری با تکنسین های متخصص و ماهر
  4. استفاده از قطعات اصل و فابریک
  5. کمترین قیمت سرویس دهی کولرگازی در کرج

چرا نیاز به سرویس کولر گازی داریم ؟

در صورتی که کولرهای گازی به موقع سرویس نشوند ، آلودگی و کثیفی ناشی از فعالیت های طولانی مدت ، دستگاه برای خنک سازی محیط اطراف زمان بیشتری نیاز خواهد داشت . این مسئله به خودی خود می تواند باعث افزایش مصرف برق و هزینه های سرویس دستگاه شود .

در چنین حالتی کمپرسور با افزایش آمپر مصرفی کارکرد بالایی داشته است و همین مسئله احتمال آسیب به سیم کشی و حتی کمپرسور کولر گازی را افزایش می دهد. قطعا خرابی در کمپرسور هزینه سرویس شما را دوچندان می کند. با سرویس دهی اصولی کولر گازی ، پنل و کندانسور دستگاه شستشو شده و گاز کولر نیز چک می شود .

سرویس اسپیلت در البرزبان

اسپلیت ها همانند کولر گازی نیاز به سرویس سالانه دارند . در البرزبان سرویس اسپلیت ها به صورت زیر اعمال می شود :

  1. شستشوی اواپراتور و کندانسور
  2. شستشوی فیلترهای یونیت داخلی اسپلیت
  3. بازکردن و شفت یونیت داخلی اسپلیت
  4. شستشوی بلوور
  5. شارژ و تنظیم گاز
  6. چک و بررسی قسمت های الکترونیکی اسپلیت
  7. بررسی نهایی عملکرد کلی اسپلیت

نشت یابی کولر گازی در البرزبان چگونه انجام می شود؟

ممکن است اتصالات کولرگازی با نشت همراه بوده و قسمت های مختلف آن روغن نشت کند. متخصصان البرزبان ، با استفاده از روش هایی نظیر کف صابون ، نشت یاب ماورا بنفش ،نشت یاب الکترونیکی و مشعل هالید به راحتی می توانن محل نشت دستگاه را تشخیص داده و نشت یابی کولرگازی را برطرف کنند.

خدمات تعمیرات کولر گازی در کرج ، اسپیلت در محل البرزبان

بهتر است بدانید ، تعمیرات کولرگازی در محل بسیار کم خطرتر و کم هزینه تر از انتقال کولرگازی به نمایندگی و تعمیرگاه می باشد .با استفاده از خدمات تعمیرات کولرگازی و اسپلیت در منزل به سادگی می توانید در جریان تعمیرات تخصصی دستگاه خود باشید . در ادامه به بخشی از خدمات در محل تعمیر و سرویس کولر گازی و اسپلیت در البرزبان می پردازیم:

تعمیرات انواع کولر گازی

  • تعمیر کولرگازی اینورتر
  • تعمیر کولرگازی پنجره ای
  • تعمیر کولرگازی پرتابل

شارژ گاز انواع کولر گازی

  • شارژگاز کولرگازی
  • شارژگاز اسپیلت
  • شارژ گاز R22 کولرگازی معمولی
  • شارژ گاز R410 کولرگازی اینورتر

رفع عیب از کولر گازی

  • تعویض خازن کولرگازی
  • تعمیر برد کولرگازی
  • سرویس سالیانه کولرگازی
  • تعویض کمپرسور کولرگازی
  • رفع آبریزش کولرگازی
  • تعمیر فن بلوور پنل داخلی
  • تعمیر و نگهداری کولرگازی
  • تعویض لوله مویی اسپیلت
  • شستشوی اسپیلت
  • تامین قطعات کولرگازی
  • ریموت کولرگازی
  • تعمیرات فن کوئل

هزینه سرویس و تعمیر کولرگازی و اسپلیت چقدر است ؟

هزینه سرویس دهی و تعمیر کولرگازی و اسپلیت به عوامل مختلفی بستگی دارد . نوع کولر گازی ، علت خرابی ، نیازمندی دستگاه به سرویس های موردنیاز و غیره می توانند از هزینه تعمیر و سرویس متفاوتی برخوردار باشند . تکنسین های البرزبان پس از مراجعه به محل و تست و بررسی دستگاه شما هزینه خدمات را اعلام خواهند کرد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.