تعمیرات لباسشویی سامسونگ

آشنایی با قطعات لباسشویی

قطعات لباسشویی

تمامی لباسشویی ها از قطعات ریز و درشت تشکیل شده اند که نبود یا خرابی یکی از این قطعات لباسشویی باعث عدم عملکرد یا کار نکردن دستگاه میشود.

در بخش های دیگر البرزبان این قطعات را به شما معرفی میکند. با آشنایی شما نسبت به لوازم خانگی موجود در خانه میتوانید به راحتی از دستگاه خود نگهداری کنید. در سایت البرزبات اطلاعات جامع درباره لوازم خانگی داده میشود که در تمام صفحات مربوط به آن میتوانید مطالعه فرمایید.

قطعات بسیار در لباسشویی هستند که با استفاده اشتباه دستگاه سریع آسیب میبیند. اگر شما آنها را بشناسید میتوانید از آسیب های زود هنگام جلو گیری نمایید.

نگهداری از بدنه اجراع داخلی که در دست رس هستند و قابل مشاهده است. اجزایی که قابل مشاهده نیستند ولی با راهکارهای مناسب میتوان آنها را سرویس و نگهداری کرد.مانده شفت آبکش و یا پمپ تخلیه و شلنگ ها و خرطومی های داخلی دستگاه را میتوانید با کمی دقت و مطالعه مطالب بالا  انجام دهید.

لباسشویی از بدنه- تایمر شستشو و یا برد فرمان- سیم کشی- در لباسشویی های مکانیکی خازن راه انداز- شیربرقی های متنوع- انواع پمپ های تخلیه-

دیگه اصلی که در آن سبد آبکش فلزی وجود دارد-شلنگها و خرطومی های آب- کمک- فنر- بالانسر-پایه-موتور- المنت- سنسور دما یا ترموستات- هیدرواستارت.

فولی دیگ یا فلکه- و لوازم دیگری که در بخش های بعدی کامل تر توضیح خواهیم داد.

ظاهر و اندازه های انواع دستگاه های موجود در بازار (کابین)

کابین لباسشویی یا اتاق لباسشویی محفظه اصلی دستگاه است که تمای قطعات در آن قرار میگیرد. این کابین ها به رنگ ها و طرح های متنوع و زیادی هستند. در لباسشویی های اتوماتیک ابعاد در اکثریت مدل ها تقریبا یکسان میباشد که با اختلاف نیم سانتیمر حداکثر اختلاف است.

غالبا در اکثر لباسشویی ها اندازه کابین لباسشویی ۸۶ ارتفاع ۶۰ عرض و ۶۵ عمق دستگاه است.

با دانستن این ابعاد میتوانیم به راحتی برای محل نصب آن کابینت و یا جای مناسب آماده سازی کنیم و دچار مشکل اندازه نشویم. با قرار دادن لباسشویی در جای مناسب و به دور از آب و رطوبت میتوانیم از پوسیدگی بدنه لباسشویی و خرابی زنگ جلو گیری نماییم.

بعضی از بدنه ها یک تکه هستند و در دستگاه های جدید بدنه دو تکه که از قسمت جلو هم باز میشود.

برای راحتی در امر تعمیر از آسیب هایی که هنگام اوراق و منتاژ لباسشویی انجام میشود برای جلوگیر این طراحی انجام شده است.

قطعات لباسشویی ، انواع برد های فرمان

برد های لباسشویی به شکل ها و دسته های مختلف میباشد. کیت فرمان که در جلوی پنل لباسشویی و گاهی در کنار بدنه دستگاه قرار دارند که این مدل ها توسط کیت فرعی با کابل ارتباطی و سلکتور انتخاب برنامه ها ارتباط بر قرار میکنند.

برد های فرمان اینورتر لباسشویی که مانند برد های دیگر کار فرمان دادن و فرمان گرفتن از قطعات را دارند انجام وظیفه میکنند. در دستگاه های اینورتر بیشتر فرمانها به صورت سیگنال به قطعات میرسند .

معرفی قطعات لباسشویی ، برد تایمری در دستگاه های نیمه الکترونیکی

در این نوع لباسشویی ها نیمه الکترونیکی به این شکل است که تامیر موجود روی یک کیت الکترونیکی قرار دارد. در مدل های دیگر تایمر جدا گانه در پنل جلو و برد فرمان در کناره داخلی دستگاه قرار دارد.

این مدل لباسشویی ها انجام بخشی از عملیات شستشو با تامیر و بخشی دیگر با برد فرمان میباشد. که عدم فعالت یکی از این دو قطعه باعث خلل در کار یا کار نکردن لباسشویی میشود.

دیگ یا مخزن چیست؟

دیگ یا مخزن چند مدلهایی مانند دیگ فلزی و یا دیگ پلاستیکی هستند که آب مورد نیاز برای شستشو در آن جمع میشود. این قطعه نصبت به حجم لباسشویی اندازه های متفاوتی دارند.هرچقدر حجم یا همان وزن شستشو بالا برود اندازه مخزن بزرگتر میشود.

دیگ های فلزی بیشتر در دستگاه های قدیمی تر استفاده میشد.این نوع دیگ به دلیل فلزی بودن احتمال پوسیدگی داشتند و اگر لعاب آن آسیب میدید به مرور زمان در آن قسمت پوسیدگی ایجاد میشد. مشکل دیگر این نوع دیگ وزن زیاد آن میباشد .

در مخزن ها یا همان دیگ لباسشویی پلاستیکی مشکل وزن زیاد دستگاه حل شده است. مشکل پوسیدگی در دیگ های پلاستیکی لباسشویی دیگر وجود ندارد.

اگر شیع خارجی در لباسشویی قرار بگیرد هنگاه چرخش احتمال دارد شیع بین دیگ آبکش گیر گیر کند و دیگ را پاره کند.

سبد آبکش به چه چیز گفته میشود.

آّبکش لباسشویی در داخل دیگ لباسشویی قرار دارد به صورت استیل رنگ و فلزی میباشد.

روی آبکش بازئ هایی به نام یقه شور قرار دارد که وظفه انها چنگ زدن و سایش لباس ها روی هم برای شستشوی است.سوراخ های زیادی روی آبکش قرار دارد که آب از آنها به لباسها میرد و کف مناسب برای شستشو ایجاد میکنند.

آبکش دستگاه هم به میزان وحجم لباسشویی اندازه های متفاوتی دارند.

در قسمت پشت آبکش لباسشویی به مرور زمان جرمهایی بسته می شود که باعث بو گرفتن داخل دستگاه می شود.  با جرمگیری مرتب میتوان از این امر جلوگیری نمود.

لاستیک دور درب و مشکلاتی که برای آنها به وجود می آید

لاستیک دور درب یه قسمت به روی درب کابین و از داخل به روی مخزن یا همان دیگ لباسشویی متصل است.

وظیفه این قطعه آبندی و جلو گیری از ریزش آب به خارج از لباسشویی است. زمانی که این قطعه خراب فاسد و یاد پاره شود آب ریزی در لباسشویی پیش می آید.

گاهی پیش میآید که در دور لایه لاستیک لباسشویی شما لکه های سیاه رنگی پدید می آید این سیاهی ها همان جرم ها ویا قارچ میباشد که در اثر رطوبت و رسوب آب یا مواد شوینده به وجود می آید.

برای جلو گیری از این مشکل باید بعد از هر شستشو لایه لاستیک لباسشویی را کاملا با یک پارچه خشک کنیم.

و زیپ کاپشن و لباس های دکمه دار را ببندید تا باعث آسیب به لاستیک لباسشویی نشود.

وظیفه پمپ تخلیه چیست و چند نوع میباشند؟

پمپ تخلیه همانطور که از نامش مشخص است عمل تخلیه آب  از داخل دیگ را دارد.

گاهی به دلیل خرابی پمپ تخلیه لباسشویی و یا گیر کردن شیع خارجی مانند دکمه لباس – سنجاق- سکه و … در عمل تخلیه خلل ایجاد میشود و در هر مدل از دستگاه ها به شکل متفاوتی این مشکل نمایان میشود.

در بعضی از دستگاه ها به صورت ارور  و در بعضی از دستگاه ها عدم آبگیری و موارد دیگر فقط عدم تخلیه و گیر کردن دو جلو نرفتن برنامه شستشو میباشد. این پمپ ها به اشکال و نوع های مختلف وجود دارند.

پمپ های تخلیه پیچی از پر مصرف ترین نوع پمپ تخلیه میباشد که در اکثر لباسشویی ها از این نوع پمپ استفاده میشود. این پمپ ها در بازار متنوع هستن که انواع آنها نصبت به کیفیت قیمت های متفاوتی دارند.

پمپ های تخلیه خاری که مدل های گوناگونی سه خار- چهار خار- هشت خار… دارند. در بعضی از لباسشویی ها از این پمپ های تخلیه استفاده میشود.

پمپ های تخلیه اینورتر پمپ هایی هستند که با برق مستقیم و ۲۲۰ ولت کار نمیکنند.برق این پمپ ها از برد الکترنیکی تامین میشود.

پمپ تخلیه مکانیکی این پمپ ها در دستگاه های قدیمی استفاده میشدند.

  متور تخلیه بسیار قدرتمند و با طول عمر زیاد بودند که دیگر در دستگاه های جدید مورد استفاده قرار نمیگیرند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.