کمبود گاز کولرگازی

رفع مشکل کمبود گاز کولرگازی

روزهای گرم تابستان، بدون کولرگازی سپری نمی شود. البته تصور نبود کولر در روزهای گرم، خیلی سخت خواهد بود. یکی از مشکلات رایج در رابطه با این محصول، کمبود گاز کولرگازی می باشد. این مشکلات در صورت عدم رسیدگی، خطرات بسیار جدی و مصرف انرژی بیشتری را به همراه دارد. کمپرسور دستگاه، گاز را به مایع تبدیل می کند این موضوع، باعث سرد شدن هوا می شود.در ادامه با البرزبان همراه باشید تابه این موضوع بیشتر بپردازیم.

نیاز کولر گازی به گاز

 

اساسا نباید دستگاه به گاز نیاز داشته باشد. اما اگر نشتی رخ بدهد یا سرویس کولرگازی انجام نگردد؛ این مورد رخ می دهد. مبردها قیمت های بالایی دارند. در صورت نشت و کم شدن گاز، کولرگازی کارایی خود را از دست می دهد که این امر مشکلات مختلفی را در آینده ایجاد می کند.

یکی از قسمت هایی که دچار مشکل می شود؛ کمپرسور خواهد بود. این سیستم با نبود گاز کافی نمی تواند فعالیت خود را به اتمام برساند. در نتیجه شما نشت آب را توسط کولر گازی تجربه خواهید کرد. اگر کولر گازی منزل شما به خوبی کارایی سابق را ندارد؛ باید تعمیر یا سرویس آن را در برنامه خود قرار دهید. البته در این امر حتما از افراد ماهر و تیم مورد اطمینان کمک بگیرید. برای اینکه کولر گازی شما دچار نشت گاز نشود؛ باید مراقبت خود را بیشتر کنید. تمیز کردن کامل و رسیدگی به دستگاه از فرسایش و خوردگی فلز های داخلی دستگاه جلوگیری خواهد کرد که این امر سلامت دستگاه شما را تضمین می کند.

مشکلات کولرگازی

علائم کمبود گاز کولرگازی

  • مطلوب نبودن هوای اطراف
  • یخ زدن لوله رفت یا باریک
  • یخ زدن و برفک زدن پنل کولرگازی
  • ایجاد یخ و برفک بر روی شبکه های کندانسور
  • خنک نکردن محیط
  • از کار افتادن قطعات و اتصالات
  • سر و صدای یکباره

کمبود گاز کولرگازی اسپیلت

 

در اکثر نمونه های کولر یا اسپیلت ها از گازهای فریونی استفاده می گردد. این نوع گاز کولرگازی برای خنک شدن هوا می باشد. گازها از انواع دیگری نیز استفاده می کنند که یکی از انواع آن R22 را شامل می شود. گازها برای عملکرد کولرگازی و خنک کردن آن بسیار مهم و ضروری  هستند. اگر میزان گاز اسپیلت کم شود؛ سرمای آن کم می گردد و در نتیجه، در طولانی مدت تاثیرات بسیار مخرب و هزینه تراشی بالایی دارد. با شارژ کردن کولر، عملکرد دستگاه به حالت سابق برمی گردد.

روش شارژ کردن اسپیلت ها

 

تعمیر کولرگازی

برای اینکار باید از تیم متخصص کمک بگیرید. اگر شما در استان البرز هستید؛ این امکان برای شما فراهم شده است که ۲۴ ساعته از تیم البرزبان خدمات دریافت کنید.

  • گاز مخصوص

در شارژ گاز باید نوع آن را به دقت بررسی کنید. سازگاری گاز مخصوص با کولر عملکرد درست را به همراه دارد.

  • اندازه شارژ محفظه

۱۵ درصد باید از شارژ محفظه خالی باشد. این امر چرخش درست گاز در داخل محفظه را موجب می گردد.

  • رسیدگی به کولر

اگر استفاده درست و سرویس کولرگازی انجام نگردد؛ در نتیجه عملکرد آن کاهش پیدا می کند. در صورت مشکل فشار بیشتری به سیستم داخلی و گاز کولر وارد می گردد.

  • نشتی محفظه

اگر شما چندین بار گاز کولر را شارژ کنید؛ در نتیجه علائم نشتی باید بررسی شود. این امر باید به کمک تعمیرکار مرتفع شود.

سرویس کولرگازی

اگر گاز کولرگازی را شارژ نکنید، در ادامه با کاهش عملکرد و عدم خنک کنندگی دستگاه روبرو خواهید شد. در صورت وجود مشکل باید کمتر از یک هفته آن را شارژ کنید. اگر روزهای بیشتری این مشکل را داشته باشید؛ موجب از کار افتادن سنسورها، اختلال در عملکرد، مشکلات اتصالات الکتریکی و در نهایت از بین رفتن اسپلیت می گردد. در نتیجه باید این موضوع جدی گرفته شود.

کولرگازی یکی از دستگاه های نسبتا جدید و پیشرفته است که ساز و کار آن پیچیده تر از کولر آبی است. برای چک کردن گاز شاید راه های زیادی وجود نداشته باشد که این امر سختی بیشتر را به همراه دارد. سیستم مبرد دستگاه وظیفه جذب هوای گرم و تولید هوای خنک دارد. در نتیجه مشکلی در این قسمت سختی زیادی را برای روزهای گرم به همراه دارد. البته یکی از روش های قدیمی تست آب و صابون خواهد بود که در این روش،  محلول را بر روی قسمت های مختلف می زنید؛ اگر حبابی مشاهده شد در آن قسمت نشتی وجود دارد.

بطور کل این روزها خرید دستگاه نو بسیار هزینه بر و گران قیمت خواهد بود. با نگهداری درست و حفظ و رسیدگی آن از خرید محصول جدید خود را دور نگه دارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.