آشنایی با انواع کدهای خطای ماشین ظرفشویی

آشنایی با انواع کدهای خطای ماشین ظرفشویی

آشنایی با انواع کدهای خطای ماشین ظرفشویی /ماشین ظرفشویی یک دستگاه مکانیکی برقی است که برای شستن و تمیز کردن ظرف‎ها و وسایل آشپزخانه مورد استفاده قرار می‎گیرد. از این دستگاه در آشپزخانه‎ها و رستوران‎ها استفاده می‎شود.

این وسیله امروزه در منازل بسیار مورد استفاده قرار می‎گیرد و گاهی دچار مشکلاتی می‎شوند که بهتر است با آن‎ها آشنایی داشته باشید. اگر ماشین ظرفشویی از لحاظ فنی دچار مشکلات خاصی شود، با توجه به تکنولوژی‎های جدید به کار رفته در این لوازم خانگی، کدهای خطای ماشین ظرفشویی بر روی پنل آن نمایان خواهند شد. کد‎هایی که بر روی صفحه نمایش ماشین ظرفشویی شما قرار می‎گیرد دارای معنا و مفهوم خاصی بوده و اگر شما از این کدها اطلاع داشته باشید می‎توانید بعضی از مشکلات اولیه را حل کنید و در صورت نیاز سرویس کار ماهر را برای تعمیر ماشین ظرفشویی مطلع کنید.

انواع ماشین ظرفشویی

پیش از معرفی کدهای خطای ماشین ظرفشویی بهتر است ابتدا به معرفی انواع مختلف ظرفشویی بپردازیم.

ماشین ظرفشویی توکار: این نوع ماشین ظرفشویی داخل کابینت نصب می‎شود و قابل جابه جا کردن نیستند.

ماشین ظرف شویی رومیزی: سبک و قابل جابه جا شدن هستند و در تنوع رنگ بسیار بالا در بازار موجود است.

ظرف شویی ایستاده: برای حجم‎های بالاتر ظروف می‎باشد و در آشپزخانه نصب می‎شود.

بخش‎های گوناگون ماشین ظرفشویی

کدهای خطای ماشین ظرفشویی که برروی پنل آن نمایان می‎شود می‎تواند مربوط به مشکل در بخش خاصی از آن باشد. بنابراین بد نیست که با بخش‎های اصلی یک ماشین ظرفشویی آشنا شوید.

مخزن: مخزن ماشین ظرفشویی از جنس پلاستیک یا استیل ضد زنگ است.

قفسه: دارای اندازه‎های مختلف برای ظروف است.

فیلتر غذا: برای خروج مواد جامانده در ظروف است.

آبگرمکن: برای بهتر شدن کار شستشو می‎باشد.

سوراخ‎های آب فشان: از این بریدگی‎ها آب با فشار بیشتر برای شستشو خارج می‎شود.

خشک کن: وسایل داخل ماشین ظرفشویی را خشک می‎کند که این امر مصرف انرژی بالایی را نیز به همراه دارد.

برد الکتریکی: در این صفحه نمایش برنامه‎های شستشو را می‎توان به دستگاه انتقال داد.

جدول کدهای خطای ماشین ظرفشویی

کد جدید کد قدیمی  دلیل کد رفع ایراد
۱E E7 سنسور سطح آب دستگاه را به مدت ۳۰ ثانیه خاموش کرده و سپس روشن کرده و برنامه جدید را اجرا کنید.
۳E-3E4 

۳E1- 3E3

EA

EB

نقص موتور اگر بعد از خاموش و روشن کردن مجدد ماشین ظرفشویی شما مشکل دستگاه رفع نگشت. در صورت ادامه باید با تیم پشتیبانی و سرویس کار تماس بگیرید.
E4 E1 خطای تامین آب ماشین ظرفشویی در این شرایط تشخیصی از پر شدن آب در دستگاه نمی‎تواند داشته باشد. بررسی کنید که منبع تغذیه روشن باشد و شلنگ،  اتصال مناسبی داشته باشد در صورت عدم رفع مشکل با سرویس کار تماس بگیرید.
۴E1

۴E2

۴Ed مسئله دمای آب بررسی کنید منبع آب گرم ماشین ظرفشویی به دستگاه اتصال مناسب و درستی داشته باشد.اگر مشکل در اتصال نباشد مشکل دستگاه شما فنی بوده و باید با سرویس کار تماس بگیرید.
۴E1

۴E2

۴Ed تخلیه نشدن آب از دستگاه پمپ تخلیه را بررسی کنید و انسدادی را در مسیر لوله‎ها و خروجی داخل ماشین ظرفشویی اگر مشاهده نکردید در این مرحله برنامه چرخش را انتخاب کنید تا آب باقی مانده خارج شود.

اگر این موارد انجام نشد باید با سرویس کار ماهر تماس داشته باشید.

۶E آبگرمکن کار نمی‎کند در صورت این خطا به علت فنی بودن مشکل ماشین ظرفشویی شما با تیم پشتیبانی و سرویس کار تماس بگیرید.
PH1 ۹E1 خطای قدرت ماشین ظرفشویی خود را  خاموش کرده و سپس ۳۰ ثانیه صبر کنید. دوباره دستگاه را روشن کنید و برنامه جدیدی را شروع کنید. اگر خطا رفع نشد با سرویس کار باید تماس داشته باشید.
E4 UE خطای نامتعادل این دستگاه در حال تشخیص یک بار نامتعادل است و کار را به دلایل ایمنی متوقف می‎کند. برای جلوگیری از این اتفاق لطفاً شستشو را با افزودن یا برداشتن موارد برای اطمینان از بار تعادل بیشتر توزیع کنید.
UC نوسان بیش از حد در ولتاژ تغذیه دستگاه را در شبکه خاموش کرده و سپس ۳۰ ثانیه صبر کنید. دوباره دستگاه را روشن کنید و برنامه جدیدی را شروع کنید
SUD تولید کف زیاد در این زمان دستگاه کف زیادی را در حین پاک شدن کف تشخیص داده است. این ایراد به خودی خود از بین میرود.مقدار مواد شوینده را مناسب با بار دستگاه انتخاب کنید.
HOT دستگاه خیلی گرم است. ایرادی در دستگاه نیست و دستگاه بعد از اتمام آب کشی خود درب را باز کرده و سیستم خنک می‎شود.

رفع کدهای خطای ماشین ظرفشویی

آشنایی با انواع کدهای خطای ماشین ظرفشویی/ در یک نگاه می‎توان گفت یکی از کدهای خطای ماشین ظرفشویی که از پر تکرارترین‎هاست، خطای E1 و AE است که در صورت نشتی ایجاد می‎گردد و به خاطر نصب اشتباه و یا درست پر نکردن سبد ماشین صورت می‎گیرد. در این زمان باید شلنگ تخلیه، نشت آب از در، مصرف شوینده، چیدن درست ظروف و همه ی این موارد را بررسی کنید و این خطا را رفع کنید.

نحوه ارور های ماشین ظرفشویی
کد خطای FE این مورد دستگاه در چیدن مشکل داشته و یا اضافه بار دارید. در این صورت با یکبار خاموش و روشن کردن مشکل شما حل می‎شود.
کد خطای HE خطای گرمایی می‎دهد در این مواقع دستگاه شما نمی‎تواند آب را گرم کند و یا آب داخل بسیار گرم است که با خاموش روشن کردن و یک شستشو جدید می‎توانید مشکل را حل کنید.
کد خطای PE که به معنای قطع برق می‎باشد این کد برای هنگام نوسان قطع برق و اتصال طراحی شده است. یکبار ماشین را خاموش روشن کنید و هر دکمه‎ای را که از روی برد انتخاب کردید به مدت ده ثانیه نگه دارید تا خطا حل شود.
کد خطای LE زمانی ایجاد می‎شود که ماشین ظرفشویی شما در عملکرد موتور خود دچار مشکل شود. در این زمان شما با خاموش و روشن کردن دستگاه و راه اندازی مجدد دستگاه خود این مشکل حل خواهد شد.
کد خطای CR زمانی روی نمایشگر دستگاه شما دیده می‎شود که روی حالت تست قرار گرفته باشد که مورد مصرف تکنسین‎ها برای چک کارایی می‎باشد. برای رفع این مشکل دستگاه را یکبار خاموش و روشن کنید.

 

ماشین ظرفشویی نیز مانند هر وسیله الکتریکی نیازمند دقت در استفاده می‎باشد .در زمان نصب ماشین ظرفشویی دقت کنید که دستگاه در جای تراز شده و مناسب نصب شده باشد و از تکان‎های بی مورد پرهیز کنید. سعی کنید همیشه برای نصب ماشین ظرفشویی از نصاب ماهر استفاده کنید و اگر در مدت زمان استفاده مشکلاتی برای دستگاه شما ایجاد شد از سپردن کار به افراد ناوارد پرهیز کنید. سعی کنید در توجه به خطاها دقت کنید و با رفع مشکلات اولیه از هزینه‎های سنگین در آینده جلوگیری کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.