washing-machine-smell

چگونه بوی بد داخل ماشین لباسشویی را از بین ببریم ؟

چگونه بوی نامطبوع داخل ماشین لباسشویی را از بین ببریم ؟

از آنجا که هر یک از لوازم خانگی احتیاج به مراقبت و نظافت دارند ، اصول و روش هایی وجود دارد که از خرابی و آلوده شدن آنها جلوگیری می کنند.  یکی از مشکلات رایج که باعث شکایت بسیاری از افراد می شود، بوی نامطبوعی است که بعد از استفاده مستمر از ماشین لباسشویی  با گذشت زمان ایجاد می شود. از آنجا که ماشین لباسشویی به عنوان یک دستگاه شوینده به طور مداوم با آب و مواد شوینده در تماس است ، قطعا علت این بوی آزاردهنده رطوبتی است که در داخل لباسشویی باقی می ماند.

محصولات بسیاری برای رفع این بوی نامطبوع در بازار وجود دارد اما همیشه این محصولات ، مشکل بوی نامطبوع دستگاه شما را برطرف نمی کنند. در ادامه به راهکار ها و نکاتی می پردازیم که شما را از شر بوی زننده ماشین لباسشویی خلاص می کنند :

 

چگونه بوی نامطبوع را در لباسشویی از بین ببریم؟

  • بعد از هربار شستشو لاستیک دور درب ماشین لباسشویی را خشک کنید.
  • پس از اتمام شستشو درب آن را باز کرده و لباس های خیس را از داخل آن خارج کنید. یکی از دلایل بوی بد داخل دستگاه ، ماندن لباس های خیس در داخل آن به مدت طولانی است.
  • ممکن است شیء یا لباسی در قسمت فیلتر پمپ تخلیه گیر کرده باشد. هر چند مدت یکبار اقدام به تمیز کردن فیلتر پمپ تخلیه کنید.

چگونه بوی بد داخل ماشین لباسشویی را از بین ببریم ؟

  • درب ماشین لباسشویی را تا دو ساعت پس از شستشو باز بگذارید تا رطوبت جمع شده از آن خارج شود.
  • هر چند مدت یکبار جا پودری را درآورید و آن را بشویید.
  • هر ۶ ماه یکبار دو لیوان سرکه سفید را داخل لباسشویی بریزید و به مدت ۱۵ دقیقه درب آن را ببندید. سپس عمل شستشو را بدون لباس انجام دهید. اینکار در رفع بوی نامطبوع لباسشویی کمک بسیاری می کند.
  • از مواد شوینده به اندازه لازم استفاده کنید. استفاده بیش از حد از ماده شوینده در جایگاه آن، موجب باقی ماندن آن در محفظه شده و تغییر رنگ و بوی زننده ای را به دنبال خواهد داشت.
  • می توانید با استفاده از مایع سفید کننده و آب داغ ماشین لباسشویی خود را پاکسازی کنید. چرخش آب داغ و مایع سفید کننده در داخل لباسشویی به صورت فوق العاده ای باعث پاکسازی ماشین می شود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.